Från sommar till höst

En sak jag tycker är tråkigt med hösten/vintern är att de flesta kläderna är mörka och dystra färger. Man klär sig mer för att hålla sig varm istället för att klä sig snyggt. 
Jag hatar kyla och klär mig oftast bara i varma stora, saker när det börjar bli kallt.
Mindre snyggt men jag klarar inte av kylan, blir mest att jag går runt i mjukis/stickade kläder, dunjacka & uggisar.

Jag älskar vår & sommar -värmen, ljusa färger ( eller ja, färger i sig ) klänningar, shorts och tunna kläder. Skulle gärna klä mig så året om, om det gick vill säga.

Men i höst eller när det börjar bli kallare ska jag försöka att inte klä mig som jag brukar, ska försöka klä mig snyggare om än varmare.

Ett litet tips är att fortsätta använda sommar klänningar/shorts/kjolar tillsammans med tjockare strumpbyxor, boots och skinnjacka när vädret inte är allt för kallt.
Ha strumpor/strumpbyxor i pumps/sandaler/kilklackar.
Köpa en snygg vinter jacka/poncho/trench som man kan variera med tex. dunnjackan.
Ett skärp i midjan på vinterjackan och snygga varma skor ( boots, kängor eller fodrade sneakers) Köp fina och varma vantar/mössor/halsdukar, som både värmer, är snygga och är fina detaljer!

Bilder från Bikbok's hemsida.


Kommentarer
Postat av: hiba

så svårt o klä sig så snyggt, när det är sjukt kallt ute!

2010-08-05 @ 15:18:13
URL: http://justmehiba.devote.se
Postat av: Tanya

SV:haha, thaaank you!:D

2010-08-05 @ 20:54:28
URL: http://taanii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0